torsdag 30. desember 2010

Jul. Romjul og snart Nytt År

Julekuler, jah.... her ser dere en variant. Jeg har strikket 2 kuler til som havnet i julepakker, men hodet har ikke fungert optimalt. Derfor ingen bilder av dem. Jeg heklet hempe og pyntet med silkebånd. Denne kula skal til en som har hatt bursdag i romjula.

Her er litt av husets julepynt. De små nissene har min mor malt for en del år siden, da hun var ivrig på porselensmaling.

Her ser dere noen av min nisseproduksjon, Sleden har min far laget så nissene skulle få ake i jula ;)

Så har vi et bestillings prosjekt. Jeg har etter mine erindringer strikket 15 sjal i år og det syns jeg er så morsomt, men så ønsket sangfuglen seg en hals. Den skulle være akkurat sånn..... i mykt garn  og laaaaaan og, og ,og , det er der kjedeligste jeg har gjort.  En hespe meisegarn og kid silk sammen, her ser dere  snart ferdig ... puh...... har bare litt meis igjen og da er leken over for min del ;)  Så vil jeg si fortsatt god jul og et fortreffelig Godt Nytt År til alle kjente og ukjente dær ute;D

1 kommentar:

  1. Fine nisser. Og noen ting er bare kjeeedelige å strikke. Da er det godt når garnet tar slutt! Ser ut som om halsen blir fin, så da er det heldigvis verd strevet. :)

    SvarSlett