fredag 13. juli 2012

"Sommeren flyr"

Som sagt; Sommeren flyr og det har vi også gjort. Til USA med påfølgende biltur m.m. Det skal jeg komme tilbake til i et annet inlegg. Men hær ser dere hva jeg gjorde på flyturen over dammen.  Lue striket i Merino Extra Fine fra Drops. Utrolig kor mange som legger merke til at man strikker. raden bak oss måtte både kjenne og prøve da den var ferdig ;) Å det var jo hyggelig :)

Denne er strikket i det nye Big Delight fra Drops og ble til i kjølevannet etter den forrige lua ;)

Et pannebånd strikket i dobbel Alpaca fra Drops Og er en" bestilling/ønske" fra ei nabojente;)

Sjal med mønster og garn fra Rasmilla...  Ble et riktig søtt lite sjal, men er ikke kommet i blokkemodus, så hvordan det blir etter vask, gjenstår å se ;)

Wingspan et gratismønster på Ravelry... mange som har strikket dette og jeg har strikket mitt i et tysk sokkegarn som jeg i farta ikker husker navnet på. Ang blokking, så lider dette sjalet samme skjebne som det forrige.....

Så har jeg lekt litt med bommulsgarn.... noen kluter, kjøkken håndkle og glassbrikker. Sommerlig og greie prosjekter å ha med seg i veska ;)

Så hadde jeg plutselig for meg at jeg skulle strikke flere ølvåtta.  og inspirert av sommeren som har sviktet oss litt i år, så ble det sommerlige ølvåtta . Har prøvd forskjellige mønstre og har nå laget en egen variant som ligger lagret inni hodet;)

Alle ting har en bakside, også en ølvått ;)

Enda en ble det, i beige og med hvit pynt.. litt sånn smådelikat ;)   Jeg har laget en Harley Davidson ølvått, men den forsvant ut av uset før jeg fikk tatt skikkelig bilde av den.....Hvis jeg finner bilde på mobilen så legger jeg inn bilde av den også. Kanskje det blir flere etterhvert ;)

Så har jeg strikket sokker... et Finnsk mønster henntet fra Ravelry, strikket i et sokkegarn som jeg har hatt liggende leeeeenge... online tror jeg...      Som dere ser så har jeg en tendens til å blogge sjeldent og med mange prosjekter.... er vel rett og slett litt lat da ......                   HA EN FORTSATT FORTREFFELIG SOMMER!  plutselig sees vi igjen ;)                HADE ;-)

8 kommentarer:

  1. Så arti:-) du e flenk, mykje meir produktiv enn en strekkemaskin:-)))

    -Kaspara-

    SvarSlett
    Svar
    1. hahaha eg estrekkemaskin å du kleppemaskin ;) Ha jo hatt ei stund på å laag allt då ;)

      Slett
  2. du e så flink med de der strikkepinnan.... og de ølvottan va fine! Sku ha hatt to stk. "ølklappera" tel om ei uke - sånn så man heng rundt halsen for å ha ølboks/brusboks e.l. i når man er på festival/konsert og skal klappe.... det hadde du vel lett laga?

    Ann-Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Se ikke bort fra at det er fort gjort å lage ølklappera. Hmmm du sett meg på en ide no ;) Vi får se...

      Slett
    2. hvis du får da tel, og kan tenk de tel å selg tel me - gi et pip.... har planlagt å lage sjøl, men kjem me ikke tel akkurat no! fant mange fine da e googla (syns de tova e finest - gjerne lik de ølvottan du har lagt ut bilde av) ;o)

      Ann-Kristin

      Slett
  3. Så mye fint du har fått laget. Den hvite lua er jo kjempefin og strikket i et deilig garn. Skjønner godt at de bak deg måtte kjenne og prøve :)

    SvarSlett
  4. Jammen har du hatt en produktiv sommer så langt:) Og fine luer og andre ting:) Artig at medreisende beundrer strikketøyet og det ferdige produktet!
    Kos deg videre i sommer!
    klem:)

    SvarSlett